Dag 1: Cairns 2017

30 augustus 2017 - Cairns, Australië

30-08-2017 @ Cairns

Rond 7:15am land ons vliegtuig in Cairns. We kunnen onze koffers al snel ophalen en gaan opzoek naar onze FNQ Airport Shuttle bus, welke ons om 8:00am naar ons hostel brengt. De shuttle bus konden we via ons hostel zelf regelen. We slapen in het Tropic Days Backpackers hostel (2 nachten kostte 89 euro voor een 2-persoonskamer). Erg fijn en relaxt hostel met zwembad, hangmatten, schone kamers en gezellige sfeer. Gratis koffie/thee en je kon gebruik maken van de gezamenlijke keuken en douches. We waren helemaal gesloopt van de lange reis en zijn eerst even 3 uurtjes gaan slapen. Vermoeid worden we wakker van de wekker, maar we moeten niet te lang slapen nu. Zo komen we gelijk in het nieuwe ritme. In de middag lopen we naar de shopping mall (15 minuutjes lopen) om te kijken wat voor winkels er zijn. Er zit vlakbij dit winkelcentrum een soort gelijk backpackers hostel die erg op deze onze lijkt. Als je dichter bij de winkels wilt zitten is dit ook een goede aanrader. Er gaat een gratis busje naar het winkelcentrum en de stad (elk uur) die je bij ons hostel kan reserveren. 's Avonds maken we dan ook graag gebruik van deze gratis service om naar de stad te gaan. We lopen over de Esplanade, langs de Lagoon, spotten pelikanen en dineren bij O'Brien Irish Pub. Door een kortingskaart van ons hostel konden we hier voor 10 dollar p.p. een hamburger inclusief 1 biertje of wijntje drinken. Het was heerlijk! De frietjes erbij waren gemaakt in bierbeslag. Zelfs die vond ik lekker, terwijl ik normaal helemaal niet van frietjes houd. Ondanks dat we erg moe waren, een geslaagd eerste dagje.